Rynek konferencyjny w Polsce.

Opiniotwórczy magazyn biznesowy w 2014r. opublikował raport dotyczący rynku konferencyjnego w Polsce. Raport składa się z dwóch obszernych części, w których przedstawiono kluczowe dla branży informacje.

W pierwszej opublikowano dane dotyczące: oferty ośrodków konferencyjnych, rodzajów spotkań biznesowych oraz ich liczby. Cześć druga skupia się na tak ważnych aspektach jak: źródło pozyskiwania klientów, wysokość wydatków poniesionych na promocję, oczekiwania i pytania organizatorów konferencji. Uważamy, że po zapoznaniu się z całością artykułu i wnioskami jakie się nasuwają obiekt konferncyjno-szkoleniowy z łatwością stworzy idealną ofertę, którą z łatwością sprzeda.

Najciekawsze w naszej opinii wnioski wynikające z raportu.

Sposób pozyskiwania klientówok. 87% obiektów konferencyjnych pozyskuje swoich klientów poprzez reklamę w internecie. Na drugim miejscu znalazły się rekomendacje, stanowiąc ok. 61%. Najmniej efektywne okazało się uczestnictwo w targach turystycznych. Poprzez ten kanał pozyskano zaledwie ok.9% klientów.

Formy reklamy internetowej – z identycznym wynikiem ok. 59% pierwsze miejsce zajęły: pozycjonowanie w wyszukiwarce Google oraz reklama na portalach konferencyjnych. Na uwagę zasługuje fakt, że są obiekty, które nie promują się w internecie (ok. 0,5%).

Wielkość budżetu na reklamę usług konferencyjnych – niecała połowa obiektów (ok. 44%) przeznaczyła na reklamę 2 tysiące złotych. Zaledwie 3% obiektów budżet przekroczył kwotę 40 tysięcy złotych.

Najczęstsze pytania klientów – dla ok. 83% istotna jest cena, dla ok. 42 wyposażenie, a dla ok. 25% lokalizacja.

Czas wolny klienta – ponad połowa klientów (ok.52%) łączy wyjazd na konferencje w górach z imprezą integracyjną na sylwester w górach, ok. 22% korzysta ze strefy SPA ośrodka.